Kærlighed ved
første klik?

For rigtig mange potentielle kunder vil jeres website være det første møde med jer. Det møde skal skabe interesse og lyst til dialog. Og derigennem flere leads.

Man bliver sjældent valgt til ved det første møde, men det er meget let at blive valgt fra. Jeres website skal derfor skabe en umiddelbar interesse. Det skal lynhurtigt vise, at I er relevante og kan levere dét, brugeren er på udkig efter – og det skal give indtryk af en åben og imødekommende virksomhed.

Når interessen er skabt, skal websitet levere en tilstrækkelig mængde velstruktureret information til at give brugeren lyst til at kontakte jer.

Det er som regel udgangspunktet for vores website-projekter, uanset om det handler om et simpelt WordPress-site eller en avanceret custom-løsning.

Kom igennem med budskabet

En flot og velfungerende hjemmeside skaber en indbydende oplevelse. Men budskabsprioriteringen og informationsstrukturen
er mindst lige så vigtig.

Hvilke målgrupper henvender websitet sig til – og hvilke budskaber har I til dem? Alle website-projekter bør begynde med en fastlæggelse af målgrupperne og en prioritering af nøglebudskaberne for hver af dem. Websitet skal struktureres ud fra dét. Det gælder både ved udformningen af site-mappet og de enkelte sider. Prioriteringen har selvfølgelig betydning for, hvilke budskaber de enkelte sider skal indeholde og deres rækkefølge, men ofte også for layout, design og call-to-actions.

Når brugeren forlader jeres website, skal de vigtigste budskaber have sat sig fast – uden en stor indsats. Ellers taber man potentielle kunder, der befinder sig tidligt i beslutningsprocessen. Men websitet skal også tilbyde mere detaljeret information, som sikrer, at brugere, der er længere i deres beslutningsproces ikke sidder tilbage med alt for mange ubesvarede spørgsmål, der bliver en barriere for at kontakte jer.

Budskabsprioriteringen og informationsstrukturen er afgørende for websitets evne til at generere leads og har derfor sin egen selvstændige plads i de fleste af vores website-projekter på linje med design og teknisk udvikling.

WordPress – kortere vej til et hav af funktionalitet

WordPress behøver vist ikke den store introduktion. Det anvendes af millioner af websites, og det er der gode grunde til. Platformen er fleksibel, let at anvende og licensfri open source, som er gratis at bruge og frit kan modificeres.

Den allervigtigste grund til WordPress’ popularitet er dog nok det ekstremt store udbud af moduler, som gør, at man meget billigt kan tilføje ny funktionalitet uden at skulle udvikle den selv. Det gør WordPress til en af de meste økonomiske website-platforme.

Overvejer I at skifte fra en anden CMS-platform, så kontakt os og hør nærmere om fordelene ved WordPress.

Specialudvikling

I nogle tilfælde, typisk hvor der er behov for meget kundespecifik funktionalitet, og hvor der ikke findes egnede moduler til f.eks. WordPress, giver det bedst mening at udvikle løsningen i et åbent framework fremfor på en CMS-platform. Det samme kan gælde, hvor der ikke er behov for et administrations-modul.

Vi udvikler gerne løsninger udenfor CMS-platforme og rådgiver om fordele og ulemper.

Produktsalg, betalingsvæg eller abonnementer?

Med et WordPress-site er det let at tilføje en simpel webshop. Vi anvender WooCommerce, som er det bedste og mest udbredte webshop-plugin til WordPress. WooCommerce integreres 100% i WordPress, og I administrerer derfor webshoppen direkte fra websitets back-end.

WooCommerce kan også kombineres med mange andre gennemprøvede moduler, der muliggør f.eks. oprettelse og håndtering af abonnementsprodukter, medlemskaber m.m., og der findes moduler til alle udbredte betalingsgateways som f.eks. Billwerk+ og Stripe.

Hvorfor RADARSOFTHOUSE?

Vi har lavet et hav af websites for vores egne kunder og for andre bureauer. Fra simple visitkort til meget omfattende og komplekse løsninger.

Et webprojekt kan sagtens bestå af design og teknisk implementering alene. Men ofte er kommunikations- og leadgenereringsdelen en stor del af vores projekter. Og hvis bæredygtighed er et væsentligt tema for jer, er vi også klædt bedre på end de fleste andre bureauer.

SEO, der gør
en forskel

Jeres website skal have den højst mulige synlighed i søgemaskinerne. Først og fremmest i Google, selvfølgelig. For at sikre det, optimerer vi som en del af alle projekter websitet på en række områder, der gør, at I opnår en høj score i Googles PageSpeed-værktøj og sørger for, at I let selv kan editere ting som metabeskrivelser, keywords m.m. for de enkelte sider.

Hvis I har brug for endnu mere SEO-fokus, aftaler vi yderligere optimering ud fra de konkrete muligheder. Hvis behovet er link-building eller SEO-tekster, har vi flere dygtige partnere, der kan hjælpe.

Bæredygtighed

Bæredygtighed er en essentiel del af mange virksomheders strategi og kommunikation. Det skal jeres bureau kunne understøtte – og vi har vi mere at byde ind med end de fleste.

Grøn omstilling griber ind i mange aspekter af virksomhedens drift og kommunikation. Hvordan får man bedst taget hul på planlægning og eksekvering – og hvordan indretter man sin markedsføring og kommunikation, så man kommer effektivt og troværdigt igennem med budskabet, overholder lovgivningen og undgår green-washing?

Vi har i RADARSOFTHOUSE gennem flere år opbygget substantiel viden om grøn omstilling gennem uddannelse og en række konkrete strategiske og praktiske projekter. Vi arbejder efter en fast metode, som bl.a. omfatter modenhedsanalyse, potentialeafdækning, målsætning, roadmap, kommunikation og støttemuligheder.

RADARSOFTHOUSE har hjulpet en lang række virksomheder indenfor bl.a. bygge & anlæg, hotel & restauration, ejendomsadministration og produktion. Vi driver desuden webportalen BygGrønnere (lanceres Q1 2023).

Skal vi samarbejde?

I RADARSOFTHOUSE har vi næsten 20 års erfaring med e-handel i små og store virksomheder og næsten lige så længe som Magento bureau. Vores kompetencer dækker de fleste aspekter af eCommerce, bl.a. strategi, projektledelse, CRO, UX, design og programmering. Vi har også et højt serviceniveau og fair priser. Men lige så vigtigt er vi engagerede, venlige og ansvarsbevidste mennesker, der tror på varige relationer og gensidig tillid som grundlag for resultater og godt samarbejde.

Har I lyst til en snak om, hvordan vi kan samarbejde om at udvikle jeres e-handel, eller ønsker I en demo af en software-platform f.eks. Magento 2, så giv os gerne et kald eller send os en besked.

Magento 2 Shopware og WooCommerce bureau

Nyhedsbrev

Tilmeld dig og modtag nyheder om e-handel og gode råd og tips fra bloggen.

    Visitkort eller dynamisk kommunikationskanal – jeres website er vigtigt

    Jeres website varetager det første møde med jer for rigtig mange potentielle kunder. Og måske fungerer det som en vigtig service- og kommunikationskanal overfor jeres eksisterende kunder. Uanset formålet med websitet bør det repræsentere jeres virksomhed bedst muligt og kommunikere jeres budskab klart og interesseskabende.

    Et godt website er meget mere end teknik og design

    Skab interesse fra toppen af forsiden og giv jeres besøgende en omgående ”reason to stay”. Kommunikér aktivt, hvorfor I er relevante, og hvad I har at tilbyde, der adskiller jer fra andre. Kommunikér troværdigt og skab tillid. Fortæl om jer selv, men med udgangspunkt i, hvad der er relevant for brugeren at vide om jer. Forstå, hvorfor jeres brugere besøger websitet, og hvordan de optimalt får opfyldt deres behov. Og indret jeres services og informationsstruktur, så der skabes så få forhindringer som muligt.

    Det er nogle af grundprincipperne, vi arbejder med websites ud fra. Principperne kan forfølges på mange måder – i ord, billeder eller video, gennem direkte eller indirekte kommunikation – men uanset formen udgør de forudsætningerne for, at brugerne kommer tilbage og for, at de foretrækker jer frem for konkurrenten.

    Et godt website afhænger i mindst lige så høj grad af en grundig og reflekteret tilgang til disse forhold som af teknisk implementering og sublimt grafisk design. Med udgangspunkt i vores best practice-viden og erfaring fra en meget stor mængde webprojekter hjælper vi jer hele vejen i mål med en webløsning, der gør en forretningsmæssig forskel.

    Responsivt design

    God kommunikation skal naturligvis pakkes ind i god præsentation – uanset hvilken type enhed brugeren besøger jeres website fra. Alle vores websites er responsive og tilpasser sig brugerens enhed, desktop, tablet el. mobil. Da mange websites har 60-80% mobilbaseret trafik, er det meget vigtigt, at mobilversionen overvejes selvstændigt, både mht. layout og indhold, så man ender med en velfungerende løsning og ikke bare et flueben ud for ”Mobiloptimeret”.

    Designprocessen

    Designprocessen er et samspil ml. jer, en projektleder og designer. Sommetider starter vi med at diskutere ideer fra et blank stykke papir, andre gange kommer I som kunde med nogle konkrete skitser og krav – eller måske endda et færdigt design. Hvis det sidste ikke er tilfældet, vil vi efter tilstrækkelig dialog udarbejde mock-ups/wireframes, som illustrerer ønsket indhold og layout. Efter eventuelle tilrettelser og godkendelse, går vi i gang med det endelige grafiske design. I vil løbende kunne evaluere resultatet i form af PDF- eller billedfiler, både for desktop- og mobildesign. Når designet er færdigt, gives det videre til en eller flere programmører, der står for den tekniske implementering.

    WordPress

    WordPress er den velkendte CMS-platform, som i dag er basis for mere end 25% af internettets websites. Platformen er særdeles velegnet til mindre websites, både i teknisk, brugermæssig og økonomisk henseende. Men WordPress er langt mere end det og er ofte en fin platform til større websites også.

    En af de store fordele ved WordPress er det store bibliotek af plugins, der kan tilføre websitet alskens ekstra funktionalitet i form af færdige plug-ins, som typisk blot skal installeres og konfigureres. Derved kan der spares mange penge på udvikling af websitet. Der findes i dag mere end 44.000 forskellige plug-ins til WordPress, udviklet af såvel store IT-firmaer som enkeltpersoner.

    Det er også muligt at koble webshop-funktionalitet på WordPress. Det gør vi typisk med Woocommerce. Et webshop-modul til WordPress har ikke helt samme fleksibilitet og avancerede muligheder som en dedikeret webshop som Magento eller Shopware, men kan være en udmærket løsning f.eks. i tilfælde, hvor shoppen ikke er det primære på sitet eller, hvor man i forvejen har udviklet en større løsning i WordPress og ikke ønsker at skifte platform. WordPress kan dog også fungere godt i samspil med Magento eller Shopware, hvor man så baserer webshoppen på Magento men andre dele af sitet på WordPress.

    En anden spændende ting ved WordPress er muligheden for at bygge et website over et ”tema”. Et tema er en kodet designskabelon, som samtidig indeholder en vis mængde funktionalitet. Ideen med temaer er, at mange websites har brug for noget nær samme funktionalitet og opbygning, og ved at udvikle en skabelon, som kan anvendes af mange, kan prisen for den enkelte kunde holdes meget langt nede. Er I ok med, at jeres website kan minde en del om andre firmaers, kan temaer være en rigtig god løsning, da man kommer langt for relativt få penge. Selvom et tema er en skabelon, kan det naturligvis tilpasses med farver, fonte, billeder efter jeres valg og også et stykke hen ad vejen ift. funktionalitet og layout.

    Alternativet til temaer er unikt design. Her designes og udviklingen løsningen 100% efter jeres behov og ønsker, dog stadig indenfor de rammer WordPress giver.

    WordPress er open source og som sådan gratis at anvende. Jeres omkostning består derfor alene af udvikling af sitet, en mindre post til løbende opdatering af sikkerhed og evt. funktionaliteter, hvis I anvender plug-ins, samt hosting.

    Custom-byggede websites

    WordPress egner sig dog ikke i alle tilfælde. Krav til f.eks. speciel funktionalitet, sikkerhed, performance eller særlige integrationer til andre systemer kan betyde, at det er enten en fordel eller nødvendigt at lave et specialudviklet website i stedet. Et custom-bygget website er ofte også bedre til at administrere et stort antal sider på sitet end WordPress’ flade, ikke-hierarkiske struktur. I RadarSofthouse baserer vi specialudviklede websites på bl.a. Yii Framework og Laravel.

    Et specialudviklet website giver maksimal fleksibilitet, og vi har mulighed for at udvikle løsningen fuldstændig efter jeres behov, både mht. front-end (den del af websitet, brugeren ser) og mht. administrationsdelen, der skal sikre effektive arbejdsprocesser for jer.

    Dedikerede mobilsites

    Alle vores websites er responsive, så jeres brugere er sikret en god oplevelse, når de tilgår sitet fra mobil eller tablet. I visse tilfælde kan man dog skabe en endnu bedre oplevelse og mere skræddersyet løsning med et dedikeret mobilsite. Med responsivt design har man mulighed for at definere en række layout- og indholdsmæssige ting specielt for mobile enheder, men med et dedikeret mobilsite kan brugeroplevelsen defineres fuldstændig uafhængigt af desktopversionen. Indeholder jeres websitet f.eks. komplekse bestillingsflows, store mængder data/mange sider eller f.eks. en produktkonfigurator, kan det være værd at overveje et dedikeret mobilsite.

    Et dedikeret mobilsite giver samme fordele som en app ift. at skræddersy brugeroplevelsen men uden behovet for, at brugeren installerer noget på sin telefon eller tablet.