Webshop på abonnement er det rigtige valg, hvis I foretrækker en lav opstartspris mod til gengæld at betale et overskueligt månedligt abonnement – som udover selve webshoppen også dækker bl.a. tekniske og sikkerhedsmæssige opdateringer, hosting og support.

For nye webshops/firmaer kan abonnementsmodellen give rigtig god mening. Det samme gælder, hvis I står med en gammel webshop, der skal skiftes til en ny, og I ikke ønsker at lægge et stort projektbeløb. Udover en lavere opstartspris giver abonnementsmodellen typisk også kortere leverancetid.

Webshop på abonnement giver jer en moderne e-handelsplatform af høj kvalitet og med høj ydelse, bygget på Magento 2 og Hyvä. Der er mulighed for at tilføje ekstra funktionalitet med plugins, så webshoppen kan tilpasses jeres behov. For mange er det det helt rigtige fundament, teknisk og økonomisk.

Vi gør dog opmærksom på, at vi ikke tilbyder ændringer/omkodning af plugins eller anden gennemgribende customisering indenfor rammerne af Webshop på abonnement, da det typisk medfører uforudsigelse vedligeholdelsesomkostninger. Har I de behov, tilbyder vi i stedet løsninger med almindelig projektbetaling – eller evt. en Team Extension-aftale, hvis I forventer at have et løbende behov for udvikling.

Jo, der findes billigere webshops. Både fra danske og udenlandske udbydere. Typisk er de dog meget simple og begrænsende og bygget på kode, som kun den enkelte udbyder kender kvaliteten af. Og har man brug for ny funktionalitet, er man helt afhængig af, om udbyderen kan og vil udvikle den til en fornuftig pris. De helt små og “ukendte” webshops kan derfor være et både begrænsende og risikabelt valg, selvom prisen ser attraktiv ud.

Shopify er et godt valg for mange små BtC-virksomheder. Platformen er brugervenlig og meget indbydende, samtidig med at startprisen er lav. Men man skal være opmærksom på, at Shopify ikke nødvendigvis bliver ved at være billig. Det skyldes abonnementsmodellen, hvor prisen afhænger af webshoppens omsætning. For hver ordre betales en lille procentdel til Shopify.

Man skal også være opmærksom på, at Shopifys brugervenlighed et stykke hen  ad vejen kommer på bekostning af fleksibilitet. Passer ens behov med Shopifys funktionalitet, er platformen rigtig fin. Men har man behov for tilpassede funktioner, er andre platforme væsentlig mere fleksible.

Endelig er der risikoen for lock-in. Har man opbygget sin onlineforretning på Shopify og ønsker at skifte til en anden platform, må man starte forfra, da man ikke kan tage en Shopify-shop med sig.

Med vores Webshop på abonnement har vi forsøgt at fjerne alle de nævnte problemer:

  • Webshoppen er baseret på gennemprøvet og udbredt teknik fra tredjepart (Magento 2) – i den mest moderne og søgemaskinevenlige udgave (Hyvä-tema)
  • Den månedlige pris er fast og stiger ikke, når jeres salg går godt
  • Med muligheden for ”Frikøb” slipper I for lock-in. I vælger selv, om I vil opretholde jeres abonnement, som bl.a. inkluderer fri support, hosting og teknisk opdatering, eller I vil frikøbe webshoppen og lade andre varetage den. Og fordi webshoppen er baseret på Magento 2, er der et stort udbud af firmaer, der kan servicere og videreudvikle webshoppen.

Opstartsprisen dækker opsætning af jeres webshop, indkøb af anvendte moduler og tematilpasning til jeres brand, go-live og en række andre tekniske forhold – samt naturligvis grundig dialog med jer undervejs. Der er også inkluderet onboarding, hvor vi demonstrerer, hvordan I anvender webshoppen.

Opstartsprisen for en basisshop er kr. 29.995, som også inkluderer Hyvä-tema til en værdi af 7.500 kr.

Har I tilvalgt yderligere designtilpasning eller ekstra funktionalitet i form af plugins, er implementeringen af dette også inkluderet i opstartsydelsen, dog med en  aftalt tillægspris.

Det månedlige abonnement dækker tekniske vedligehold og opdatering af installationen, fri support, hosting, backup, testmiljø, SSL-certifikat samt licenser til tredjepart (Hyvä-tema og plugins).

Abonnementsprisen for standardshoppen er kr. 2.495. Tilvælger I ekstra funktionalitet, lægges prisen for denne oveni det månedlige abonnement.

Enkelte ting er af praktiske og juridiske årsager ikke dækket at det løbende abonnement. Det gælder:

  • Domæneafgift. Det fleste virksomheder vil helst eje deres domæne selv.
  • Abonnement på betalingsgateway og indløsningsaftale. Disse services tilbydes af tredjeparter, og aftaler skal indgås direkte med dem. Vi hjælper dog gerne.

Derudover har I som med enhver anden webshop mulighed for at indgå aftaler med tredjepart om værktøjer til f.eks. email-marketing, konverteringsoptimering, analyse eller consent management. I de tilfælde, hvor vi har en partneraftale med udbyderen som eksempelvis CLERK.IO og COOKIEINFORMATION, har vi mulighed for at indgå en aftale på jeres vegne, men i mange tilfælde vil I selv skulle indgå den direkte med leverandøren.

Fri Support dækker vejledning i, hvordan du som administrator anvender webshoppen. Hjælpen er inkluderet i dit abonnement og koster ikke ekstra*.

Du kan stille spørgsmål til vores support på telefon og email. Vi forbeholder os dog retten til at svare telefonisk, hvis vi vurderer, at vi kan vejlede mere effektivt mundtligt.

Vores support er åben på hverdage kl. 08.00 – 12.00. Vi arbejder på inden længe at kunne tilbyde længere åbningstid!

Support kontaktes på:
Telefon: 31 22 37 77
Email: support@radarsofthouse.dk

* Som udgangspunkt er der ingen begrænsning på omfanget af support, men vi forbeholder os dog retten til at håndhæve et “fair usage”-princip, så der er et rimeligt forhold ml. support og det betalte abonnement. Men bare rolig, vi går ikke i små sko.

Ja, det kan I. Vores standardshop er en fuldt køreklar webshop, baseret på nyeste teknologier, som sikrer en god brugeroplevelse og et meget stærkt SEO-fundament. Og modsat nogle andre platforme, skal I IKKE betale en procentsats af jeres salg til udbyderen.

En standardshop inkluderer selvfølgelig ikke al tænkelig funktionalitet, og det er muligt, at I har behov for at tilvælge yderligere moduler. Men det er ikke en nødvendighed. Og tilvælger I moduler, som supporteres af os, får I for prisen ikke bare selve modulet men også løbende opdatering og vedligehold af det.

Som beskrevet andetsteds i FAQ, skal I dog være opmærksom på, at der altid vil tilkomme en udgift til domæneafgift, betalingsgateway og indløsningsaftale. Se punktet “Hvad er IKKE dækket af det månedlige abonnement?”.

Vær opmærksom på, at den nævnte abonnementspris gælder ved årlig betaling. Ved månedlig fakturering tillægges en merpris på 5%.

Abonnementet er fortløbende og forlænges automatisk med 12 måneder af gangen. Opsiger I ikke abonnement inden den igangværende abonnementsperiodes udløb og med gældende opsigelsesvarsel, accepterer I dermed en ny 12 måneders aftaleperiode. Se også punktet “Opsigelse”.

Hvorfor 12 måneders aftaleperiode?
En aftaleperiode på 12 måneder er nødvendig for at kunne opnå en lav opstartspris på en webshopløsning af høj kvalitet, som kræver indkøb af licenser og individuel tilpasning. Endvidere betales de fleste plugins/moduler i dag for 12 mdr. af gangen. Denne omkostning betales af os forud for 12 måneders-periodens opstart.

Med Webshop på abonnement får I en løsning af allerhøjeste kvalitet, baseret på Magento 2 og Hyvä. Vi anvender ingen hjemmegjort software af ukendt kvalitet, som det ofte er tilfældet med andre abonnementsbaserede webshopplatforme. Kvalitet og performance er den samme som for dyre, specialudviklede webshops – vi har blot delt udgiften ud og standardiseret mulighederne for tillægsfunktioner.

Jeres webshop laves desuden på en selvstændig Magento-instans, hvilket giver os mulighed for at tilbyde frikøb af webshoppen, hvis I på et tidspunkt skulle ønske at stoppe abonnementet. Det er en unik mulighed, som os bekendt ikke tilbydes af andre.

Abonnementet faktureres forud månedligt eller årligt. Ved månedlig fakturering tillægges en merpris på 5%.

Fakturering af abonnement starter, når webshoppen går live eller senest 30 dage efter den er klarmeldt fra vores side.

Opstartsomkostning faktureres ved indgået aftale, umiddelbart inden etableringen af jeres webshop opstartes.

Fakturaer skal betales senest 7 dage efter fakturadato.

Opsigelsesvarsel
Webshop på abonnement kan opsiges med et varsel på løbende måned + 30 dage forud for udløbet af den igangværende aftaleperiode. Opsiger I ikke inden denne frist, forlænges abonnementet automatisk med 12 mdr. Opsigelse skal ske per email til support@radarsofthouse.dk.

Nedlukning eller frikøb?
Når I opsiger jeres abonnementet, lukker vi som udgangspunkt ned for webshoppen efter udløbet af den igangværende aftaleperiode. Ved nedlukning udleverer vi en standard Magento dataeksport. Har I behov for yderligere dataeksport, kan det aftales mod timebetaling.

Som alternativ til nedlukning har I mulighed for at frikøbe webshoppen og dermed fortsætte med at anvende den uden abonnement hos os. Se punktet “Frikøb af webshoppen”. Vær dog opmærksom på, at alle udgifter til modullicenser, hosting, opdatering m.m. overgår til jer.

Som noget unikt har I hos os mulighed for at frikøbe webshoppen, hvis I på et tidspunkt skulle ønske det.

Prisen på frikøb fastsættes på grundlag af, hvor længe I har haft et aktivt abonnement kombineret med summen af opstartsprisen + 12 mdr. abonnement.  Jo længere tid I har haft abonnementet, jo billigere bliver frikøb. Det synes vi er fair. Den eksakte prismodel for frikøb oplyses, inden I indgår en aftale om Webshop på abonnement.

Hvis man ønsker at køre webshoppen videre, giver det i langt de fleste tilfælde bedst mening at fortsætte abonnementet, da det ikke bare dækker brugsretten til webshoppen men også opdatering, support og hosting. Men med vores frikøbsmulighed bestemmer I selv, og I har muligheden for at tage jeres webshop med, hvis I vælger at opsige abonnementet.

Magento opdateres typisk 2 – 3 gange om året. Vi opdaterer jeres platform, når den relevante nye Magento-version skønnes stabil og væsentlige fejlrettelser er blevet implementeret. Vores planlægning af opdateringer tager desuden udgangspunkt i, hvornår de anvendte plugins understøtter den pågældende Magento-version.

Med tillægsmoduler (plugins) føjer I ekstra funktionalitet til webshoppen. Modulerne er enten udviklet af RADARSOFTHOUSE eller af en tredjepart.

Supporterede moduler
Ifm. Webshop på abonnement tilbyder vi en række tillægsmoduler, som er relevante for mange danske virksomheder. Disse moduler er fuldt supporterede af os, og vi står for både opsætning og løbende opdatering. Listen over supporterede moduler kan ses her. Listen udvides løbende. Fortæl os om jeres behov, og vi hjælper med at finde et passende modul, som vi forhåbentlig også kan tilbyde support på.

Prisen for supporterede tillægsmoduler består i de fleste tilfælde af en opsætningspris og en månedlig pris, der tillægges jeres abonnement. Den månedlige pris dækker dels licensomkostning, dels løbende opdatering og tilhørende tests af modulet.

Begrænset brugersupport for enkelte moduler
For enkelte supporterede moduler gælder, at brugersupport, dvs. spørgsmål til anvendelse af modulet, ikke er inkluderet i abonnementet. Support-spørgsmål skal som udgangspunkt rettes til leverandøren af den pågældende service. Det vil typisk handle om moduler med et tilknyttet abonnement og omfattende anvendelsesmuligheder som f.eks. Clerk.io, Hello Retail og Klaviyo. Har I et abonnement hos disse, inkluderer det allerede support hos leverandøren.

Såfremt I ikke ønsker at support skal gå via leverandøren, har vi dog mulighed for at hjælpe jer med brug af modulet og kommunikation med leverandøren på timeafregning.

Såfremt et modul har begrænsninger i support fra RADARSOFTHOUSE, vil det fremgå at vores prisside/moduloversigt.

Ikke-supporterede moduler
Det er muligt at gøre brug af ikke supporterede moduler. Der betales for installation og opdatering af disse på timebasis. Vi forbeholder os dog retten til at afinstallere ikke-supporterede moduler, såfremt de afstedkommer konflikter med den øvrige installation eller inderholder fejl, som leverandøren ikke afhjælper. I sådanne tilfælde vil I straks blive orienteret. Ligeledes forbeholder vi os ret til at afvise installation af moduler, der kommer fra konstateret upålidelige leverandører eller på forhånd må antages at skabe konflikter med øvrige installerede moduler.

Generelle retningslinjer for brug af moduler
For både supporterede og ikke-supporterede moduler gælder, at generelle fejl skal afhjælpes af modulleverandøren. For supporterede moduler vil vi altid gøre leverandøren opmærksom på fejl, så snart vi konstaterer dem og følge op på leverandørens udbredring. Dette sker uden omkostning for jer.

Modulleverandørerne er som regel hurtige til at tilpasse og teste deres moduler til nye Magento-versioner. I sjældne tilfælde, hvor dette alligevel ikke sker, og et modul dermed ikke længere er kompatibelt med den relevante Magento-version, forbeholder vi os retten til at afinstallere det. I givet fald vil dette ske efter dialog med jer.

Nej, ved Webshop på abonnement tilbyder vi ikke kodemæssig tilpasning af plugins. Erfaringsmæssigt giver sådanne tilpasninger behov for ekstra vedligehold af et uforudsigeligt omfang, som desværre ikke er foreneligt med ønsket om at holde den månedlige abonnementspris fast og så lav som muligt.

Ja. Og hvis I ikke selv har så meget erfaring, giver det rigtig god mening at afsætte nogle få timer om måneden til sparring, rådgivning og hjælp. Vi tilbyder en sparringspakke på tre timer pr. måned, men hvis I ønsker et andet omfang, kan det selvfølgelig aftales. Se mere på vores prisside.

I RADARSOFTHOUSE har vi over 20 års erfaring med optimering af onlinesalg, herunder konverteringsoptimering, SEO, marketing og dataanalyse.

Vores løfte

Vores samarbejde skal være effektivt,
resultatorienteret og fair.

Når I samarbejder med os, skal I opleve en effektiv proces og resultater, der flytter jeres forretning. Foruden kommercielle og tekniske kompetencer bringer vi solid projektledelse og en positiv, pragmatisk indstilling til bordet. Tillid og gensidig fairness er kerneværdier for os, og det ønsker vi, at alle vores relationer bærer præg af.

FAQ - webshop på abonnement