Om RadarSofthouse

Enabling eCommerce:
- vi hjælper virksomheder med at skabe og forbedre eCommerce-forretninger

I RadarSofthouse arbejder vi med kommerciel og teknisk udvikling af eCommerce-platforme. Uanset om I står overfor at skulle transformere en eksisterende forretning eller skabe en helt ny, kan det være være en kompliceret og udfordrende opgave at komme i gang med eCommerce, og processen involverer typisk mange beslutninger indenfor strategi, organisation, teknologi samt salg og marketing.  Vi hjælper jer med at omsætte ideer og tanker til konkrete strategier og løsninger. Enten hele vejen rundt eller på delområder. Vores team består af erfarne profiler indenfor forretningsudvikling, salg og marketing samt af dygtige IT-udviklere og designere.

Strategi, målsætninger og økonomi

Alle vil gerne have flere kunder, og de fleste er overbeviste om, at de digitale kanaler spiller en væsentlig rolle ift. både salg, leadgenerering, serviceoplevelser og kundefastholdelse. Men hvor begynder vi? Skal vi være verdensmestre på alle områder i næste uge? Og hvad skal der egentlig til på de enkelte områder? Hvilke kritiske succesfaktorer kan vi identificere - og hvad er de mest centrale KPI'er, vores succes skal måles ud fra? Og ikke mindst - er der sammenhæng ml. strategi, målsætninger og økonomi?

Det er nogle af de spørgsmål, vi hjælper jer med at besvare på baggrund af vores viden om og erfaring med, hvordan en kommerciel og teknisk eCommerce-platform bedst udvikles, hvad det kræver og hvad det koster.

Planlægning, specifikation og platformsvalg

Planlægning spænder over alt lige fra det store overblik over de forskellige kommercielle og tekniske spor, et projekt kan indeholde, til de konkrete detailplaner for et enkelt område. Specifikationer af tekniske løsninger er fundamentet for både tilbudsgivning og den efterfølgende implementering. Platformsvalget skal sikre, at I ender med de optimale værktøjer ift. jeres krav og behov, under hensyntagen til bl.a implementerings- og driftsøkonomi.

Med vores baggrund i IT-projektledelse og product management hjælper vi jer til af opnå et klart billede af både projektafviklingen og de tekniske leverancers scope og indhold. Vi rådgiver desuden om platformsvalg og værktøjer.

Implementering

Vi har et stærkt team af IT-udviklere og designere, som leverer eCommerce-løsninger baseret på Magento, Shopify og WooCommerce. Vores løsninger omfatter ofte integrationer til ERP-systemer  som f.eks. MS NAV eller e-conomic, PIM-systemer, marketingplatforme og HR-systemer.

Teamet udvikler desuden websites på WordPress og Umbraco samt mere specialiserede løsninger i frameworks som Laravel og Yii.

Konverteringsoptimering og tracking

I UX- og designfasen er brugerrejser og konverteringsoptimering meget væsentlige fokuspunkter. Men der er altid brug for løbende optimering af disse ting, når man er gået i luften. Vores arbejde med at få flere brugere igennem til de afgørende konverteringspunkter er baseret på både best practice-viden og split-testing og involverer naturligvis opsætning af tracking af alle relevante målepunkter.

Et stærkt netværk

RadarSofthouse fokuserer på strategi/potentialeafdækning, projektledelse, løsningsimplementering og konverteringsoptimering, og vi arbejder gerne indenfor afgrænsede dele af dette. Har I et ønske om at få inddraget andre discipliner, har vi dog et stærkt netværk af specialister og bureauer indenfor bl.a. SEO, SEM, SoMe, BtB leadgenerering, account based marketing og videoproduktion, som vi gerne inviterer med til bordet.

Historie og idé

RadarSofthouse blev stiftet af Jesper Brøndum Pedersen og Michael Skaanning i 2013, hvor firmaet overtog aktiviteterne i TrendAd Internet Marketing. Siden er ejerkredsen udvidet med Kåre M. Rasmussen, der indtrådte som partner i juli 2014.

Visionen bag RadarSofthouse har fra starten været at etablere et bureau med fokus på eCommerce og data, som spænder over såvel den forretningsmæssige som den tekniske side. Målet er at levere både service og løsninger af høj kvalitet i kombination med et attraktivt prisniveau.

RadarSofthouse består i dag af RadarSofthouse Danmark ApS samt RadarSofthouse Co. Ltd og beskæftiger pt. 19 medarbejdere.

LEDELSE OG EJERSKAB

Michael Skaanning,
CEO, partner

Tidl. Salg- og marketingdirektør i Telia Danmarks bredbåndsforretning. Michael er uddannet MSc., Cand.it. og har siden bestredet en række lederstillinger inden for produktudvikling, marketing, salg og online. Specialiseret i e-commerce-optimering, online-marketing samt produkt- og forretningsudvikling.

Jesper Brøndum Pedersen,
CTO, partner

Tidl. CEO TrendAd Internet Marketing. Jesper er uddannet MSc., Cand.it og har i 20 år arbejdet i IT-og telebranchen i ind- og udland både som medarbejder, konsulent og selvstændig. Han har specialviden indenfor produktudvikling, online markedsføring og er samtidig en effektiv PRINCE 2-certificeret projektleder.

Kåre M. Rasmussen,
Partner

Marketingchef i den finansielle branche gennem en lang årrække. Kåre er uddannet BA i Business Administration og har to mastergrader indenfor IT og kommunikation. Udover de klassiske marketingdiscipliner har han arbejdet intenst med online leadgenerering og automatiseret, triggerbaseret marketing.

28 72 02 80

ms@radarsofthouse.dk

36 98 12 89

jb@radarsofthouse.dk

22 43 35 97

kr@radarsofthouse.dk

LEDELSE OG EJERSKAB

Michael Skaanning,
CEO, partner

Tidl. Salg- og marketingdirektør i Telia Danmarks bredbåndsforretning. Michael er uddannet MSc., Cand.it. og har siden bestredet en række lederstillinger inden for produktudvikling, marketing, salg og online. Specialiseret i e-commerce-optimering, online-marketing samt produkt- og forretningsudvikling.

28 72 02 80

ms@radarsofthouse.dk

Jesper Brøndum Pedersen,
CTO, partner

Tidl. CEO TrendAd Internet Marketing. Jesper er uddannet MSc., Cand.it og har i 20 år arbejdet i IT-og telebranchen i ind- og udland både som medarbejder, konsulent og selvstændig. Han har specialviden indenfor produktudvikling, online markedsføring og er samtidig en effektiv PRINCE 2-certificeret projektleder.

36 98 12 89

jb@radarsofthouse.dk

Kåre M. Rasmussen,
Partner

Marketingchef i den finansielle branche gennem en lang årrække. Kåre er uddannet BA i Business Administration og har to mastergrader indenfor IT og kommunikation. Udover de klassiske marketingdiscipliner har han arbejdet intenst med online leadgenerering og automatiseret, triggerbaseret marketing.

22 43 35 97

kr@radarsofthouse.dk

Bureausamarbejder

Vi samarbejder med stor fornøjelse med andre bureauer. Vores målsætning er at være en attraktiv samarbejdspartner, der tilbyder kvalitetsløsninger og -services på et konkurrencedygtigt prisniveau. Vi er altid på udkig efter interessante samarbejdskonstellationer, både ift. konkrete projekter og strategiske samarbejder. Kontakt os og lad os tage en snak!