Nøgleleverancer
- Magento 2 webshop
- B2B multi-store, 11 sprog
- Omfattende selvbetjeningsløsning
- MS Dynamics NAV-integration
- Kundekonti m. flere brugerniveauer
- Rammeordrer
- Kundespecifikke produkter, priser og rabatter
- Clerk Recommendations
Projektbeskrivelse
Westpack havde allerede fra starten i 2016 klare mål for at gøre deres hjemmeside til deres vigtigste salgs- og servicekanal. Gennem de seneste fem år har virksomheden oplevet en markant vækst og en stor del af salget og kundeinteraktioner sker nu gennem deres Magento-baserede webshop, der betjener kunder på 11 forskellige sprog. Westpack vandt E-handelsprisen 2021 i kategorien “Bedste B2B-virksomhed med en online-omsætning på under 200 millioner kroner.” Webshoppen, baseret på Magento 2, blev lanceret i januar 2021 og afløste den Magento 1-baserede webshop, som virksomheden og RADARSOFTHOUSE udviklede i 2016.
Westpacks kunder er meget forskellige, fra store internationale kæder til mindre virksomheder, og mange har udviklet unikke produkter, som kun sælges til dem. Derfor var det nødvendigt at skræddersy shoppen, så den kunne fungere både som en B2C-shop med standardvarer og som en B2B-selvbetjeningsløsning. Magento er den perfekte platform til dette, da den har mange af de nødvendige funktioner og er fleksibel nok til at tillade specialudvikling af andre funktioner. Westpacks Magento-shop understøtter kundespecifikke produkter og priser, volumenbaserede priser, rammeordrer, reorder og quick-order samt kundekonti med flere niveauer. Shoppen varetager også filer til produktion af clicheer til logotryk. Alle data synkroniseres til og fra MS Navision.
Det er tydeligt at se, at Westpack har gjort en stor indsats for at skræddersy deres webshop til deres kunders forskellige behov, og det har vist sig at være en succes. E-handelsprisen er et bevis på dette og en anerkendelse af deres hårde arbejde og dedikation til at levere den bedste e-handelsoplevelse for deres kunder.
Om Westpack A/S
Westpack A/S er en af Europas førende leverandører af emballage til smykker, ure og briller som sælges til over 14.000 kunder i hele verden. Virksomheden har eksisteret i mere end 60 år og har hovedkontor i Holstebro. Westpacks sortiment består af såvel generiske varer som specialdesignede produkter til velkendte danske og internationale brands.
Målet har været at gøre vores webshop til den primære kanal for salg og kundeservice.
Det er vi lykkedes med, og vores forretning er i dag stærkt onlineorienteret.
Nyhedsbrev
Tilmeld dig og modtag nyheder om e-handel og gode råd og tips fra bloggen.