Nøgleleverancer
- Magento 2 webshop
- B2C og B2B
- Kundekonti m. flere brugerniveauer
- SAP-integration
- Kundespecifikke produkter, priser og rabatter
- Magento CMS-system
- Avanceret visning og udvælgelse af produktvarianter
Projektbeskrivelse
RadarSofthouse har i samarbejde med NTT Data udviklet en Magento 2 webshop med SAP integration til en stor dansk producent af boligmaterialer. Det stod klart for kunden i 2020-2021, at omlægningen til onlinesalg af denne bestemte type boligmaterialer måtte fremskyndes hastigt, da corona-nedlukningen havde vist, at slutkunderne sagtens kan købe produkterne online uden den normale rådgivning i fysiske butikker, der ellers hidtil har solgt klart flest af producentens produkter.
Webshoppen indeholder specialtilpassede produktvalgsmuligheder, da hver enkelt varegruppe findes i et meget stort antal varianter. Lagerstatus vises for den enkelte variant og opdelt på en lang række butikker samt hovedlager. Det er væsentlig information, da mange kunder selv henter varen i en butik.
Kunderne er både B2C og B2B. For B2B-segmentet understøttes differentierede profiler, således at kundens medarbejdere kan tildeles forskellige rettigheder.
Magento 2 webshoppen er integreret til SAP, således at produkter, priser, kunder og ordrer synkroniseres mellem shoppen og ERP-systemet. Der er ”last minute-checks” af produktets lagerstatus og kundens kreditstatus før en ordre godkendes.
Derudover er shoppen optimeret med Magento 2´s CMS-system, som gør opdatering af indhold let for kunden.
Om NTT DATA
NTT Data er en global IT-tjenesteleverandør, der tilbyder en række tjenester, herunder rådgivning, infrastrukturtjenester og digitale løsninger til forskellige brancher. Virksomheden er en dattervirksomhed af NTT Corporation, en af de største telekommunikationsvirksomheder i verden. NTT Data fokuserer på at hjælpe kunder med at transformere deres forretninger gennem brugen af teknologi og innovation.
Nyhedsbrev
Tilmeld dig og modtag nyheder om e-handel og gode råd og tips fra bloggen.