Ugleunger: En væksthistorie i et udfordrende marked

Mikael Hansen og hans kone June har tre børn. Som så mange andre forældre, handler de børnetøj på nettet, og det har givet både gode og dårlige oplevelser. Med de oplevelser i bagagen og et stærkt iværksættergen konkluderede de i sensommeren 2013, at det kunne de gøre meget bedre selv, og Magentoshoppen Ugleunger.dk kom til verden til stor fornøjelse for forældrene.

En klar strategi

Ugleunger har skabt plads i det særdeles konkurrenceprægede marked for børnetøj på nettet med nogle helt overordnede principper

  • Kundeservice skal være personlig. Vi afslører ikke på hvilken måde Mikael og June gør det, men en trustscore på 96 ud af 100 fortæller en del om kundernes tilfredshed.
  • Fokus på ét brand. Det er svært at konkurrere om kunderne på SEO, Adwords osv., hvis man vil det hele, for der er nogle meget tunge spillere i markedet allerede, f.eks. Boozt, Zalando og Stylepit.
  • Gigantisk udvalg i det ene brand. Ugleunger har simpelthen det største udvalg inden for det ene brand
  • Høj standard i online markedsføringen mht. søgemaskineoptimering og Adwords baseret på professionel ekstern bistand. RadarSofthouse har haft både en eksekverende og en konsulterende rolle. Disse resultater har været centrale for kundetilvæksten.
  • Fokus på en hurtig shop og en god brugeroplevelse, som er optimeret både teknisk (hosting, kode, filkomprimering og brug af CDN) og kommercielt (konverteringsoptimering).

Webshop udviklet i takt med at væksten er kommet

Ugleungers responsive shop startede ud som så mange andre mindre webshops med en række gode og nyttige standardfunktionaliter, som dækkede de basale behov for kunder og ejer på det tidspunkt. Efterhånden som nye behov meldte sig og pengene blev flere, blev der udvidet med mange smarte funktioner, så shoppen i dag faktisk er på niveau med store Magento-installationer.

Et godt eksempel er en ERP-integration, hvor produkterne med deres farver, priser, beskrivelser og varianter læses ind i Magento automatisk hver nat og hele produktkataloget opdateres med de nyeste styles. Lagerbeholdningen opdateres hvert 15. minut og ordrer sendes direkte til ERP-systemet som tilmed sender opdatering tilbage til Magento, så kunden får sit Track & Trace-nummer, når pakken afsendes.

Ugleunger.dk har siden undfangelsen i sensommeren 2013 opnået omsætningsstigninger på min. 100% hvert år, og 2016 tegner til at kunne øge væksten med helt op til 400-500% ift. 2015 uden markant flere udgifter til markedsføring eller til vedligeholdelsen af Magentoshoppen.

Konsekvent eksekvering

Ugleunger er for os et glimrende eksempel på, hvordan en webshop kan tages fra idéstadiet til en blomstrende digital forretning på relativt kort tid ved at foretage nogle konsekvente forretningsmæssige valg og holde fast i dem. Og vi er naturligvis glade for, at ét af disse valg har været at satse på at skabe et nært og meget velfungerende samarbejde med en ekstern partner på både den tekniske og den markedsføringsmæssige del.

ANDRE KUNDER & CASES

Vores hjemmeside anvender cookies til trafikmåling og indsamling af statistik. Hvis du fortsætter med at bruge siden, accepterer du brugen af cookies til dette formål. Læs mere om vores persondata- og cookiepolitik her.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk