Søgemaskineoptimering (SEO)

Søgemaskineoptimering (SEO)

AT VÆRE SYNLIG PÅ GOOGLE OG ANDRE SØGEMASKINER ER INDLYSENDE VIGTIGT

Ligger I højt placeret på relevante søgninger, vil I modtage en masse gratis trafik som forhåbentlig kan omsættes til salg eller udbredelse af det budskab, websitet omhandler. Godt SEO-arbejde kan derfor være med til at sænke jeres marketingomkostninger eller sikre mere salg for samme budget.

SEO-strategi

Alle kan få noget ud af at arbejde med søgemaskineoptimering. Men det skal være baseret på en strategi og en eksekveringsplan. Strategien skal bl.a. fastlægge, hvilke søgninger, der skal være fokus på og hvilke metoder, der skal tages i brug. Der skal laves en analyse af egen nuværende SEO-trafik samt af Googles totale volumener på relevante søgninger. Dernæst skal der tages stilling til om målet med SEO-arbejdet skal være at skabe forbedrede placeringer på de volumenmæssigt store søgninger eller det giver bedre mening at arbejde på at komme helt til tops på mere smalle, nicheorienterede søgninger. Alle vil gerne ligge højt på volumensøgningerne, men er det overhovedet realistisk? Måske domineres søgeresultatet allerede af firmaer, der har store SEO-budgetter til rådighed og hundredetusindevis af besøgende på deres websites hver måned. I den situation kan det være bedre at fokusere SEO-indsatsen om nichesøgninger, da forbedringer, der ikke skaber et resultat i top 10 sjældent er ret meget værd. Selv på volumensøgningerne er det de færreste brugere, der bevæger sig ned på resultatside 2, 3 osv.

Eksekveringsplan og resultatmåling

Når SEO-strategien er på plads, skal der laves en eksekveringsplan. Præcis, hvad skal gøres og hvornår? Og hvordan måles resultaterne bedst? Hvad kan bestå af mange forskellige ting: tekst, øvrig content på sitet, performanceforbedringer, mobiloptimering, optimering af meta-information, omstrukturering af sitet, social media og måske anden linkbuilding. Arbejdet kan altså involvere både en udvikler, en tekstforfatter og en designer – og dele af opgaven kan ligge hos jer, andre hos os. Derfor lægger vi meget vægt på hvornår – og på eksekveringsplanen i det hele taget. Den løbende resultatmåling er selvsagt også uhyre vigtig. Man kan måle SEO-forbedringer på mange måder, f.eks. ud fra trafikvolumen, konverteringer eller placeringer, og vi finder sammen ud af, hvad der giver mest mening for jer. Konkret vil resultaterne typisk blive opsamlet i en månedlig rapport, men i nogle tilfælde anvender vi i stedet et webbaseret dashboard.

Proces for søgemaskineoptimering

Analyse

Strategi

Eksekveringsplan

Implementering

Resultatmåling og evaluering

Implementering

Analyse

Strategi

Eksekveringsplan

Implementering

Resultatmåling og evaluering

Implementering

Vores hjemmeside anvender cookies til trafikmåling og indsamling af statistik. Hvis du fortsætter med at bruge siden, accepterer du brugen af cookies til dette formål. Læs mere om vores persondata- og cookiepolitik her.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk