WEBSITE MED DONATIONSMULIGHEDER OG DIGITALE POSTKORT

RED BARNET HJÆLPER BØRN I OVER 120 LANDE – TAKKET VÆRE DONATIONER

Red Barnet er den danske del af Save the Children, verdens førende uafhængige organisation for børn.

Organisationen yder nødhjælp og forebygger katastrofer, bekæmper vold, overgreb og mobning, samt arbejder politisk for de dårligst stillede børn og skaber debat om børns livsvilkår. Vi så det fx i forbindelse med COVID-19, hvor Red Barnet var nogle af de første, som var ude med nødråb om de mange børn som, i en længere periode, var isoleret i eksempelvis alkoholbelastede hjem.

I Danmark har man over 2.000 frivillige, 18.000 medlemmer, 61 lokalforeninger, samt den årlige landsindsamling med omkring 10.000 indsamlere!

Red Barnet har desuden en erhvervsafdeling, som samarbejder med en lang række danske virksomheder om donationer fra erhvervslivet. Det var netop erhvervsafdelingen, som henvendte sig til RadarSofthouse. Ønsket var en løsning, hvor virksomheder kunne få adgang til en række marketingmaterialer, når de donerede et givent beløb.

DET DIGITALE POSTKORT SOM BELØNNING OG BRANDING

Konkret resulterede løsningen i et WordPress website, hvor virksomhederne kan vælge mellem forskellige pakker som, afhængig af donationens størrelse, giver mulighed for at downloade og gøre brug af forskellige materialer. Efter valg af donation på siden modtager virksomheden automatisk login-data med adgang til deres individuelle underside med belønningen i form af alt indholdet.

Blandt materialerne er email-signaturer, banners, videoer og ikke mindst muligheden for at sende digitale postkort til medarbejdere, kunder og leverandører, indeholdende Red Barnets logo og motiver. Postkortmodulet giver mulighed for at vælge blandt forskellige e-postkort, skrive og sende til et ubegrænset antal modtagere, herunder benytte postkortløsningen som et element i donationsvirksomhedens brandingstrategi.

EN LØSNING MED MANGE VINDERE

Red Barnets brand er nok et af landets stærkeste og derfor fordelagtigt at læne sig op ad i virksomhedernes egen branding. Det giver selvsagt mening over for kunder og leverandører, men også i forbindelse med fx employer branding rettet mod eksisterende eller potentielle medarbejdere, der gerne vil være en del af en organisation, som støtter et anerkendt formål.

På den måde er der tale om en løsning med mange vindere – ikke mindst børnene!

Samarbejde

Arbejdet er udført i tæt samarbejde med Salling Groups PR- og Kommunikationsafdeling, som også er ansvarlig for koncernens CSR-strategi. Desuden har Blue Business A/S deltaget i projektet og har blandt andet leveret CSR-rapporter i helt ny udformning.

Om Red Barnet

Red Barnet er en af Danmarks største velgørenhedsorganisationer og en del af den globale organisation Save the Children, som arbejder i over 120 lande. Red Barnet henvender sig både til private og erhverv og har et stort frivilligt bagland, med lokalafdelinger i hele landet. En meget stor del af organisationens indtægter kommer fra donationer.

ANDRE KUNDER & CASES