NN07 – webshop og brand-statement

Digital transformation som vigtig vækstdriver

NN07 er et dansk livsstilsbrand med fokus på casual herretøj i høj kvalitet, originalt design og god funktionalitet. Virksomheden blev grundlagt i København i 2007 og har siden oplevet en eksplosiv vækst, først i Danmark, så i hele Skandinavien og dernæst i Europa, USA og resten af verden. I 2016 opkøbte kapitalfonden Fidelio Capital majoriteten i virksomheden fra stifterne, og virksomheden står nu stærkt rustet ift. at erobre en endnu større andel af det internationale marked for high end herretøj.

NN07 har altid haft stor succes med eksterne salgskanaler, både wholesalers og retailers, offline såvel som online. I 2014 opstod der dog et behov for virksomheden for selv at prøve kræfter med online retail. I samarbejde med RadarSofthouse skabte NN07 derfor sin egen unikke onlineshop udviklet på en Magento-platform, der har formået at følge med tiden og den eksplosive vækst i forretningen.

Netop vækst i antallet af produkter, kunder og ordrer kan medføre et næsten uoverkommelig manuelt arbejde, hvis ikke de administrative processer automatiseres. For at imødegå den udvikling, synkroniseres alle produkter, priser, ordrer og meget mere i Magentoshoppen til og fra NN07´s Navision ERP-system og videre til lageret og speditører.

Design-barren sat på forhånd

Gennemført design, kvalitet og funktionalitet har altid været en væsentlig del af NN07´s varemærke, hvad enten det drejer sig om firmaets egne kollektioner, marketing-materialer, flagskibsbutikken i København eller firmaets hovedsæde: alt er gennemdesignet ned til mindste detalje. Den samme entusiasme og insisteren har NN07 naturligvis(!) båret med over i onlinemediet, og den er i dag tydeligt afspejlet i webshoppen, hvor det funktionelle og det originale går hånd i hånd i en af Danmarks måske mest vellykkede online-tøjbutikker.

At realisere det ambitiøse designniveau i en digital løsning har krævet en stor indsats. Programmørerne, der har udviklet og vedligeholder shoppen, har måtte finde en måde at forene de høje designkrav med ønsket om hastighed og funktionalitet, ikke bare på PC og laptop men især på mobil. Webshoppen er naturligvis responsiv, dvs. den tilpasser sig enheder og skærmopløsninger for at give en optimal oplevelse for alle brugere, og i NN07’s designunivers har det givet anledning til et stort antal specielle tilpasninger.

Brandkonsistens: tjek!

NN07 har på fornem vis formået at udvide brandet til det digitale domæne, der er markant anderledes end analoge salgskanaler og trykte medier, som de allerede var meget stærke i. Brandet fremstår særdeles konsistent på tværs af alle kanaler og medier. I samarbejde med RadarSofthouse er det således lykkedes at skabe en webshop, der er både funktionel, teknisk velfunderet, administrativt procesoptimeret og som samtidigt udtrykker grundstemningen i NN07´s erklærede mission: CREATING THE ORIGINALS OF TOMORROW.

ANDRE KUNDER & CASES

Vores hjemmeside anvender cookies til trafikmåling og indsamling af statistik. Hvis du fortsætter med at bruge siden, accepterer du brugen af cookies til dette formål. Læs mere om vores persondata- og cookiepolitik her.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk