design & ui

Design og interaktion, der løfter brugeroplevelsen

Indbydende design og brugervenlighed skaber en positiv oplevelse af jeres virksomhed fra første møde.
Godt design handler om æstetik, struktur og funktionalitet - og ikke mindst om kendskab til brugeres formål
med at besøge websitet.

Websites og webshops

Websites og webshops skal være visuelt indbydende, tidssvarende og afspejle jeres brand-identitet og jeres digitale design-guidelines, hvis I allerede har sådanne. Samtidig skal designet understøtte brugerrejsen på bedst mulig vis ved at tilbyde de rette funktionaliteter og en høj grad af brugervenlighed. Og endelig skal designet muliggøre, at I får leveret jeres budskaber og udstillet jeres produkter optimalt ift. salg og forretningsmæssig fokus. Designprocessen er derfor på samme tid en grafisk opgave, en usability-opgave og et arbejde med at optimere jeres konverteringsrate (hvad enten denne måles i køb eller andre brugerhandlinger).

I RadarSofthouse arbejder vi med disse elementer som en integreret proces ved udvikling af nye løsninger. Vi har derfor, sammen med jer, væsentligt fokus på egentlig forretningsoptimering allerede i designfasen.

Unikt design eller template

Unikt design er lavet specielt til jer. Fordelene ved dette er dels, at I får en løsning, som ingen andre har, dels at alt er tænkt fra bunden med udgangspunkt i jeres behov, ønsker og præferencer.

Ifm. mange platforme, f.eks. WordPress eller Magento, er det også muligt at basere en løsning på en template eller et ”tema”. Et tema giver et design- og layoutmæssigt udgangspunkt og typisk også en række funktionaliteter, så der ikke skal startes fra bunden. Temaet kan ændres ift. logo, farver, skrifttyper og i nogen grad ift. layout og funktionalitet. Prisen for et tema er lav ift. unikt design og kan derfor være et godt valg til mindre løsninger, hvor budgettet måske er begrænset, og hvor det ikke er afgørende, om en anden virksomhed måtte have en hjemmeside/webshop, der ligger tæt op af.

Designprocessen involverer kreativitet, æstetisk overvejelse og grafisk håndværk -
men også en lang række valg og løsninger ift. brugervenlighed og konverteringsoptimering.

Mobildesign

Responsivt design, der tilpasser sig brugerens device-type er altid inkluderet i vores løsninger. Inden kodning (hvis vi også står for det) modtager I separate grafiske materialer på desktopdesign og mobildesign som I godkender eller fremsætter ændringsønsker til hver for sig. Layoutet er tilpasset den mindre skærm, og ikke mobilvenligt indhold kan evt. være udeladt efter aftale. På den måde sikrer vi, at mobilløsningen bliver lige så velfungerende som desktopudgaven.

Kampagnematerialer

Udover ovennævnte tilbyder vi bl.a. design og produktion af kampagnesites, kampagne-landingssider, bannere og logoer. Som det gælder for websites og webshops er vores kampagnematerialer ikke bare grafisk design men altid udarbejdet med klik- konverteringsoptimering i fokus.

Datavisualisering

Visualisering af data er et af vores absolutte hjertebørn. Vi designer og udvikler bl.a. dashboards og automatiserede rapporter med vægt på letforståelig og indbydende grafisk datafremstilling. Læs mere om datavisualisering her.

 

Vores hjemmeside anvender cookies til trafikmåling og indsamling af statistik. Hvis du fortsætter med at bruge siden, accepterer du brugen af cookies til dette formål. Læs mere om vores persondata- og cookiepolitik her.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk